Tom's HighschoolYear

Bezoek ouders, GRADUATION, MEXICO.... en morgen naar huis :(

Beste Volgers.... Hier zijn we dan.. bijna een jaar verder...

Dit is mijn laatste blog vanuit de U.S.A., morgen vlieg ik terug....

Het is een beetje laat hier dus ik zal het kort houden (Ik heb ook geen tijd om het te controleren op spellingsfouten... het is 4 uur snachts...) . Ik zal later nog een keer een blog posten waarin ik het heb over de terugblik op dit avontuur.

De afgelopen 6 weken waren geweldig. We hebben veel leuke dingen gedaan en zijn zelfs op vakantie naar Mexico geweeest!! Maar het beste was dat mijn ouders op bezoek kwamen!

Mijn ouders kwamen langs van 17 t/m 22 mei. Het was super om ze weer eens te kunnen zien en omhelzen!! Ik heb ze hier alles laten zien. Mijn school, de stad, Nashville en zelfs de Jack Daniels fabriek. We zijn weer veel uit eten geweest en we hebben met z'n alle een hele leuke tijd gehad.

Zaterdag 19 Mei was mijn Graduation, de amerikaanse versie van de diplomauitreiking. Het was echt heel erg Amerikaans en groots. Er waren wel 4000 toeschouwers voor 400 geslaagden studenten. Het was een beetje saai maar wel heel erg interessant. Onder andere werd het volkslied gezongen door het schoolkoor. Verder waren er speeches door studenten enz.

Uiteindelijk was het dan zover, tijd om mijn diploma op te halen. Ja! Ik krijg een echte amerikaanse officiële High School diploma. De meeste scholen geven geen diploma's aan uitwisselingsstudenten, maar ik had geluk! Ik ga straks dus het leven in met 2 middelbare school diplomas en ben er maar 1 jaar langer voor naar school gegaan.... lekker meegenomen toch?

We moesten een voor over het podium lopen waar onze directeur ons onze diploma's gaf.

21 Mei was mijn vaders verjaardag (echte vader). We zijn die dag naar de Jack Daniels fabriek gereden en we hebben 's avonds gegeten in een Italiaans restaurant.

De volgende dag hebben mijn ouders hun rondreis door oost amerika vervolgt.

En dan nu: MEXICO!!!

Een paar dagen nadat mijn ouder waren vertrokken ben ik met mijn gastvaders naar Mexico gevlogen! We zijn van Nashville naar Dallas gevlogen, van daaruit zijn we naar Cancun gevlogen. We verbleven ongeveer 60 minuten Zuid van Cancun in een plaatsje genaamd Playa del Carmen.

Playa del Carmen is best wel toeristisch maar super leuk! We verbleven in een All Included resort. Ik was nog nooit naar een resort geweest maar ik moet toegeven dat het me niet tegen viel. Het was niet te groot en best wel klein dus dat was wel een pluspunt.

De 2e dag zijn we gelijk gaan duiken. Ik was toch wel even blij dat ik zolang op duikles heb gezeten!!

Ik ben op veel plekken geweest, maar water zo licht blauw als in Mexico heb ik nog nooit gezien. Het ziet er gewoon bijna gefotoshopt uit!!!

Terug naar het duiken....

We gingen duiken bij een koraalrif.... PRACHTIG... Het koraal en de duizenden vissen hadden alle kleuren van de regenboog. Het stikte van het leven op zie zeebodem!

En toen zag ik iets wat ik altijd al in het echt had willen zien, 2 reusachtige diepzeeschilpadden. Wat een prachtige dieren! Het is me zelfs gelukt er een te fotograferen, die foto's upload wanneer ik weer thuis ben;)

Verder zagen we een paar kleinere alen. Het toppunt was een grote Moray Eel (in het nederlands: een Murene). De Murene was langer dan mij en had een doorsnede van wel 40 cm! Hier een paar foto's, klik....

http://zh.wikipedia.org/wiki/File:G.Javanicus8.jpgen

http://24.media.tumblr.com/tumblr_l5fc7hsieh1qzvi2co1_500.jpg

Verder zijn we ook nog wezen snorkelen bij een koraalrif, dat was ook erg indrukwekkend!

De op een na laatste dag hebben we iets heel speciaals gedaan. We hebben 4 uur heen en 4 uur terug gereden om Chichen Itza te bewonderen. Chichen Itza is een 1500 jaar oude Maya stad die deel uit maakt van de huidige 7 WORLD WONDERS!!!!!

Wouw, wat was dat speciaal zeg. Er was een hele stad met zelfs een Planetarium

Surprised
!!

De pyramide was het hoogtepunt, eindelijk zag ik een van die prachige pyramides in het echt, heel erg indrukwekkend!

Op de terugweg hebben we tacos gegeten in lokaal dorpje dat Pisté heet. Het was interessant om te zien hoe sommige mensen nog steeds zo primitief leven. Sommige mensen leven gewoon in een hutje langs de weg.

Nadat we gegeten hadden zijn we naar een Cenote gegaan. Ik wist niet echt waar we naartoe gingen en wat het was maar ik kan je vertellen dat het een van de prachtigste dingen is die ik ooit heb gezien/gedaan. Wij hebben een Cenote genaamd: 'Ik Kil' bezocht. Achteraf bleek het een van de meest beroemde in de wereld te zijn!!

Een Cenote is een reusachtige grot in de vorm van een gat in de grond. De Cenote die wij bezochten was leek op een prachtige Oase... alsof ik in het midden van een sprookje was beland. Overal hingen planten en lianen naar binnen. Onder in de Cenote was water waar je kon zwemmen. Prachtig prachtig prachtig.

Ik vind het een beetje moeilijk dit te omschrijven dus hier zijn een paar fotootjes:

De grot lijkt niet erg groot maar was echt reuzachtig! Watervallen kwamen van alle kanten in de grot en het stikten van het leven. Vooral veel vogels en vissen!

Na gezwommen te hebben in de grot zijn we terug naar het hotel gereden. Maar dat ging niet zo makkelijk als het klinkt. Onderweg werden we aangehouden door de Mexicaanse corupte politie die ons vanaf een dorpje zonder lichten hat gevolgt. Toen Clint een klein beetje te hard ging gingen de lichten werden we gelijk aangehouden. De politie dreigde Clints rijbewijs af te pakken....gelukkig hadden we mexicaanse vrienden bij....

Uiteindelijk hebben we de politie voor 600 pesos (60 dollar) omgekocht en zijn we er vandoor gegaan!

Verder hebben we in Mexico een prachtig eiland bezocht genaamt 'Cozumel'.

Een paar dagen later zijn we via Miami terug naar Nashville gevlogen. Vanaf dat moment had ik nog maar anderhalve week.

Deze laatste anderhalve week heb ik vooral besteed met vrienden en natuurlijk Jeff en Clint. We hebben veel plezier gehad en het jaar geweldig afgesloten, ik ga het hier echt missen. Het is ongelofelijk wat ik dit jaar allemaal heb gedaan en waar ik allemaal ben geweest. Ik heb het allemaal te danken aan mijn 2 geweldige gastvaders!

Nu is het echt tijd om te gaan voor mij...

Ik kom zondagmorgen aan in Nederland en hoop jullie allemaal snel te zien!

Dit was trouwens niet mijn laatste blog, er komt nog een kort blog binnen een paar weken waarin ik meer focus op de terugblik op dit jaar;)

Tom

Ps. Laat hier onder een kort berichtje achter als je wil;)

(Sorry voor de spellingsfouten, had haast...)

Reacties

Reacties

Hein

Hee Tom,

Echt super vet die grot joh! echt heel cool om te lezen wat je daar allemaal hebt gedaan! ik ben jaloers op je ;)!

gr,

corrian

Viel mee met de spelfouten hoor........... enorm leuk om te lezen... goede terugreis en tot morgen XXXX

Dami&Arjan

ziet er goed uit! we zien je morgen kerel!

Bart en Elly

Wat heb jij een geweldig jaar gehad!
Goede reis. Wij zien je morgen.
Groetjes van de buren

Antoinet

Dit nemen ze je nooit meer af en wat heb je het getroffen met die twee geweldige mannen daar! Dit had op geen andere manier mooier kunnen zijn dan je nu hebt meegemaakt. Ik denk dat die twee je ontzettend gaan missen. friends for life!
Ik wens je een goede reis toen en we zien je morgen!

Janny

Wat geweldig allemaal Tom. IK zit hier op het geweldige eiland Lesbos en geniet nog mee met jouw prachtige verhalen...nagenoeg zonder spelfouten :-) . Goede reis Tom!xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active