Tom's HighschoolYear

Vertrek Holland, new York en eerste dagen gastgezin!!!!

Nou, hier is die dan, mijn eerste verhaal vanuit het grote Amerika! Terwijl ik dit typ zit ik in de auto opweg naar Nashville om wat leuke dingen te gaan doen... We gaan dadelijk onder andere naar een mega Amerikaans hotel waar een rivier doorheen loopt en een kartbaan! Helaas regent het nu, maar het is nog steeds 27 graden! Ik ben nu precies 10 dagen weg van huis en heb het tot nu toe prima naar mijn zin hier, het weer is echt extreem goed, de laatse dagen was het zelfs rond de 40 graden! Ik ben dus wel blij dat we airco en een zwembad hebben! Na een paar gezellige afscheidsfeestjes met familie en vrienden heb ik woensdag afscheid genomen van mijn ouders :-( .... Na het afscheid ben ik met 9 andere van de organisatie en onze top begeleider Kelly via Chicago naar New York City (NYC) gevlogen! De tijd ging 7 uur terug waardoor we in principe maar een paar uur van de dag hadden verloren aan die eeuwig durende vliegreis... We zijn met het vliegtuig geland op een vliegveld in Newark, dat is in New Jersey (zoals de naam al zegt zat ik heeel dicht bij de people van Jersey shore) , een half uurtje reiden van NYC af. Het hotel was prachtig, er was een zwembad, jacuzzi en panorama liften zodat je uitzicht had over New Jersey. Verder had ik geluk dat ik de enigste jongen was van de nederlandse groep die 27 juli vertrok, ik had daarom namelijk een mooie 4 persoons kamer helemaal voor mij alleen!! De kamer had alles er op en er aan en had een glaze voorwand waardoor ik 's avonds prachtig uitzicht had op het verlichte New Jersey! Na lekker pizza gegeten te hebben in het hotel hebben we nog even gebruik gemaakt van het zwembad en de jaccuzi. Verder heb ik nog kennis gemaakt met een paar van de 40 Duitsers die de volgende dagen de NYC trip met ons zouden doen, daarna ben ik gaan slapen. 's Ochtends moesten we heel vroeg opstaan voor onze eerste dag in het geweldige NYC, we zijn met de bus vertrokken en stapten een half uur later uit langs central park. Voordat we central park binnengingen zijn we eerst naar de poort toegewandeld waar John Lennon is doodgeschoten. :( Central park is echt super, ik kan het niet anders beschrijven als een mega groot natuurpark, midden in NYC, tussen alle wolkenkrabbers. Het is dan wel door mensen aangelegd maar word herkend als beschermd natuurgebied! Het is echt heel gaaf om midden in NYC door zo'n rustig park te lopen. Central park is natuurlijk heel erg bekend uit films en tv, zo zagen we bijvoorbeeld the boathouse uit 27 dresses, de ijsbaan uit Stuart little en de brug uit glee. New York is echt geweldig, gewoon onbeschrijfbaar, het is alsof je een hele nieuwe wereld binnen komt. Alles is zo groot en overwelmend, je weet gewoon niet waar je moet kijken! We zijn deze eerste dag ook nog door time square gelopen, wat ik toch echt het vetste van heel NYC vind! Het is gewoon zo appart om daar te staan, dat gevoel is echt onbeschrijfbaar, overal licht, gele taxi's, mensen en billboards. Je weet gewoon niet waar je moet kijken! Verder hebben we gegeten in het hardrock café op time square zijn we over de brooklyn bridge heen gelopen. Ook hebben we nog vrije tijd gekregen om Broadway, the 5th avenue en China town te verkennen. Dat was super leuk...ik en een paar Duitsers zijn eerst door China town gegaan om daar wat goedkope dingen te kopen zoals bijvoorbeeld 5 I(l)NY shirts voor 10 $, daarna zijn we door 5th avenue en Broadway gelopen waar we onder andere naar starbucks zijn geweest. We hebben de eerste dag afgesloten met een bezoek aan The top of the Rock, dat is een reusachtig gebouw met uitzicht over heel NYC, zie mijn pictures! Je kon vanaf dit gebouw alles zien, zoals bijvoorbeeld the Brooklyn bridge, time square, the empire state building en central park. Prachig! De tweed dag moesten we weer vroeg opstaan... De dag begon met een ontbijt: cornflakes and bagels. Daarna zijn we met de bus naar de boot gegaan die ons naar het liberty Islands en dus het vrijheidsbeeld bracht!! Echt super vet om het vrijheidsbeeld dan eindelijk eens in het echt te zien, en het uitzicht vanaf de boot op NYC was super! Na het vrijheidsbeeld zijn we naar het het 9/11 memorial site gegaan.... ook wel groundzero. En dat was echt heel indrukwekkend, om echt op die plek te staan waar de twintowers zijn ingestort, we hebben daar wat herdenkingsplekken bezocht en hebben de aanbouw van de nieuwe torens bekeken.... Echt vreselijk wat daar gebeurd is. Na ground zero zijn we met de metro over de brooklyn bridge richting Coney Island gereden. Coney Island is niet echt een eiland maar eigenlijk gewoon een stukje van NYC. Het is er echt super leuk, het is aan het water en er is een zandstrand om te zwemmen en een grote houten vlonder om langs de zee te lopen. Verder zijn er allerlei atracties en achtbanen aan het water waaronder de eerste achtbaan ter wereld uit 1927! Die achtbaan was echt super vet, maar zoals onze gids zei: it shakes like a mother! Verder hebben we met een groepje op Coney Island een echte Amerikaanse freakshow bezocht waar nogal raren personen rondliepen zoals bijvoorbeeld een liliputter die geen armen had maar bij wie zijn handen direct verbonden waren aan zijn schouders, een man zonder onderarmen en zijn handen verbonden aan zijn ellebogen, en een man die 2 haken in zijn oogkassen stook en daarmee met touwtjes een anker optilde.... Helaas mochten we geen foto 's maken.... Na Coney Island zijn we terug gegaan naar Manhattan waar we gegeten hebben bij pastalovers en vrijen tijd hebben gekregen! Helaas begon het te regenen, ik ben samen met Evelien naar 5th av gerend waar we wat tijd hebben besteed in de apple store waar het gelukkig droog was in ik dan eindelijk mijn dr dre headphones heb gekocht! Daarna zijn we met een echte taxi naar time square gegaan waar we nog even genoten hebben van de "time square feeling"... En toen zijn we weer naar de bus gegaan en vertrokken naar het hotel... De volgende dag moest ik al om kwart over 6 klaarstaan om richting Nashville te vertrekken. Gelukkig was ik niet de enige die naar Nashville ging dus is het overstappen in chicago helemaal goedgekomen! Op Nashville airport werd ik hartelijk verwelkomt door mijn gastvaders! Daarna ben ik met hun naar ons huis in Murfeesboro gereden waar ze een super leuk welkomspakket klaar hadden staan met onder andere een telefoon er in! Verder hadden ze mijn hele kamer opgeknapt en van nieuwe meubels voorzien en overal fotolijstjes neergezet met foto's van mijn familie erin die ze stiekem van Facebook hadden geplukt, echt super leuk! Daarna ben ik maar gaan slapen, want ik had natuurlijk veel te weinig slaap gehad in NYC. De dag er op ben ik met hun en 4 vrienden van hun uit eten geweest, super gezellig! De dagen erop ben ik onder andere naar het ultragrote walmart geweest waar je fitnessapparaten, fietsen en voedsel kan kopen en tegelijkertijd ook nog je banden kan laten vervangen. Ook heb ik volop gebruik gemaakt van het zwembad en ben ik maandag ook nog met Jeff, een duitse uitwisselingstudente (Jurina) en haar gastzusje (Piper) naar een shopping al geweest, daarna zijn we met z'n alle gaan zwemmen! Dinsdag avond heb ik een informatie avond gehad op school, dat was best wel leuk! En omdat ik Nederlander was had ik natuurlijk gelijk contact met allerlei mensen die me helemaal geweldig vonden omdat ik uit "Amsterdam" kom.... :p De dag erop had ik een proef dag, het eerste uur duurde het hele uur en de rest maar 10 minuten. Het was echt super leuk en ik had gelijk de hele dag weer mensen om mee te praten omdat ze me zo interessant vinden:p de hele school leek op een merkwaardige manier in mum van tijd te weten dat er een "Guy from Amsterdam" rondliep en ik kreeg de vaagste vragen, zo zei een meisje bijvoorbeeld: Dat is zo cool dat je uit Amsterdam komt, ga je daar dan ook altijd met vrienden Coole dingen doen? Whaha :p Na school ben ik met Jurina en Piper naar een buiten zwembad geweest om een beetje af te koelen, het was 40 graden!! Dat was gezellig! De dag erna heb ik boerenkool voor mijn gastvaders gemaakt en ben ik met clint naar de bioscoop gegaan om Harry Potter 7 part II te kijken! Vandaag zijn we in Nashville wezen karten en zijn we naar een grote sportwinkel geweest waar ze alles verkochten, van wapens tot boten. Ook zijn we in een heel groot hotel geweest wat eigenlijk gewoon een stad van binnen was, er liep zelfs een rivier doorheen! Verder hebben we in een echt country restaurant gefrituurde catfish gegeten! Ik heb erg zin in het komende jaar en mijn gastgezin is in een woord gewoon geweldig! Ik heb ook erg veel zin in school komende maandag.. Alles is zo nieuw en exiting! Bedankt voor het lezen en tot ziens! Ps. Zouden jullie aub even een berichtje met voor en achternaam achter willen laten als je het hebt gelezen? Dan heb ik namelijk een beetje een idee wie het leest!! Thanks! See you! Oja, en mocht je automatisch een mail willen krijgen bij mijn volgende bericht, vul dan rechts je naam in :)

Reacties

Reacties

André van Weele

Leuk man! Have fun!

Rob Freriks

Hoi Tom,

Een mooi begin van je reis! Time Square vond ik ook indrukwekkend. Het wordt daar nooit donker.......

Leuk dat je zo goed bent opgevangen door je gastvaders, luk dat ze die foto's voor je hebben neergezet.

Tot je volgende verhaal,

Rob Freriks (vader van Coen)

Erik Tap

Leuk Tom,
Heel veel plezier...dat gaat wel goed komen heb ik het idee :)
All the best
Erik

Joyce Reynders

Nou, ik lees 'm trouw mee elke keer hoor!
Hartstikke leuk dat het je zo goed bevalt! Ik krijg zo ook bijna zin om weer naar Amerika te gaan :p
Nog heel veel plezier en succes maandag!
Xx

ruud en juliette timmers

hoi tom we lezen iedere keer jou mooie verhalen
en wat moet het daar geweldig zijn ook wel leuk dat jgastvaders foto;s van je familie had neergezet
erg leuk.
gr,ruud en juliette

Corrian Brok

Leuk om te lezen Tom, liefs mama

Antoinet van den Oetelaar

Mooi verhaal Tom, erg leuk om te lezen. Je hebt het getroffen met je gastvaders. Wat 'n indrukken en dit is nog maar van de eerste 10 dagen!
Veel plezier a.s. maandag en we keep in touch!

Antoinet

Judith Werther

Heel gaaf dit Tom, ik ga je trouw volgen!
Heeeel erg veel plezier.
Liefs

marieke holtslag

ah heel leuk tom, goed om te lezen dat je het fijn vind daar, have fun!x

Suzanne de Waal

Hee Tom!

Mooi dat je het zo naar je zin hebt daar;)
Heel veel plezier nog en veel succes maandag op school! en ik blijf je blog volgen!

xx

Jelle

Hee!
Tof verhaal, ik hoop dat het bij mij ook zo gaat, leuk om te horen dat je het daar goed hebt!
Alleen heeft dat gastzusje van die duitser haar naam niet echt mee, haha.
Succes!

Anke

Hee Tom,
Klinkt allemaal super daar!
Fijn dat je een leuk gastgezin hebt.
Veel plezier en geniet ervan.
Groetjes uit Moergestel :).

Arno

Hoi Tom,

Get the best out of yourself and enjoy every moment.
Succes op school maandag.

Jolanda

Hoi Tom,

Via je vader, mijn collega, heb ik al veel gehoord over de aanloop naar je grote Amerikaanse avontuur. Via je hyves kwam ik op deze site. Wat leuk om te lezen dat het je tot nu toe al zo goed bevalt. Geniet van alle mooie momenten die je daar mee maakt!

Ilse van liempd

Hee tom, gaaf man!
Echt, je schrijfstijl is keileuk! Ik zie wel een mailtje verschijnen als je weer een nieuwe blog hebt geschreven!!
Veel plezier nog,
Liefs ilse

Kelly Mulders

echt super gaaf allemaal! je hebt echt al heel veel gedaan hè in die tijd dat je daar bent:o. naja have fun and enjoy your time! ;)

XX

Juliëtte en Ruud

Hey Tom, heb je ze daar op school wel uitgelegd dat Nederland niet de hoofdstad is van Amsterdam?

groetjes, .....
En er moet ook nog wel gestudeerd worden he!!!

Karlijn Hulst

Hee tom!

Klinkt echt allemaal super vet!
Mooi dat je het nu al zo naar je zin hebt!
Veel plezier nog daar!

Xx

Tinus

Mooi dat het kicken is! ik volg je!

Sylvia en Cees van Anrooij

We hebben je bericht gelezen en het was leuk om je ervaring te lezen.
We houden op die manier contact.
Veel sterkte met school maar jouw kennende zal dit wel lukken.
Sylvia

Ilse van Helvert

Hee Tom,
Leuk om je verhalen te lezen!
Heel veel plezier!
xx

Sanneke Hagoort

Hey Tom ! Echt superleuk om te lezen, nou wil ik zelf ook naar amerika haha! En ook dat je naar al die dingen van te voren bent geweest. Ik ga je volgen en maak maar veeel foto's haha! X

Hennie

hoi tom

Zag al wel op mij I phone dat je 'n berichtje had gestuurd, we zijn net terug van Kroatie en oostenrijk. Even hier weer alles op orde brengen en dan zal ik het allemaal eens rustig bekijken. je kunt wel al veel foto's laten zien heb je wat ruimte gegeven.

Heel veel succes

gr Hennie - Hans en de drie dames
Hele leuke foto trouwens van jullie twee en de drie nichtjes. En nog bedankt voor je felicitatie

Yara

Respect! Echt superfijn dat je het naar je zin hebt daar!
Ik wens je een keigaaf jaar toe in Amerika & geniet ervan!

xx

Michelle

echt super leuk! heb heel je verhaal al gelezen en zal zeker blijven lezen! heeel veel plezier he!

xxxxxxxxx

ankie van korven

Heey Tom, wat een verhaal , en wat heb je al veel gezien, geweldig leuk dat je het zo goed naar je zin hebt. Wat grappig dat ze denken dat nederland Amsterdam is.
Ik ga je volgen komend jaar, maak er iets moois van, groetjes Fam. van Korven ( je weet wel van Tessa die bijna naar Argentinie gaat)

anouk

superrr leuk ! echt veel plezierr daar lijkt me echt zoo vet

Karin van der Heijden

Hoi Tom,
Leuk om je verhaal te lezen. Wat zal je een fijne tijd tegemoet gaan. Wij blijven je volgen. Groetjes Karin

Jeanine

Hoi Tom,
We hebben gisteravond bij jullie pap en mam een borreltje gedronken met de buurtgenoten die thuis waren, het was erg gezellig. Ik realiseerde dat ik je berichten nog niet had gelezen. Inmiddels wel, wat heb je al veel gezien en gedaan. Erg leuk!!
Ik zou de boerenkool in de winter nog maar eens over doen.
Heel veel plezier op school en we blijven je volgen.
De overbuurtjes

Annemarie de Vrieze

Hoi Tom.

Misschien moet je even nadenken..wie is dat ook al weer, maar als ik "Diva" zeg, gaat er mogelijk wel een lampje branden. Wat gaaf om door jouw verhaal New York mee te beleven. Je schrijft leuk en meeslepend. All of the best for you. Het is schitterend om zo'n bom aan ervaring op te doen. Ik kijk af en toe een beetje mee!

Greetings,
Annemarie de Vrieze

juliette en ruud

hoi tom,
hoe was je eerste week op school?
was het zwaar of viel het wel mee
en ben je al een beetje gesetteld bij je
gastgezin, we hopen dat het goed met je gaat.
gr,ruud en juul.

Georgine en Paul

Hoi Tom,

Prachtig dat je er zo van geniet, en dat je de tijd neemt om ons te laten meegenieten !
We blijven je volgen!

Groetjes,
Georgine en Paul.

Karel Smits

Hoi Tom,
Ik heb je verhaal met veel aandacht zitten gelezen.
Mijn gedachten gingen zo'n 35 jaar geleden.
Er zitten in jouw verhaal nogal wat vergelijkingen uit mijn tijd in IOWA.
Het is goed te horen dat je het geweldig naar je zin hebt. Veel succes met de dingen die nog gaat ontdekken! Geniet ervan!!!!!!!
Groet,
Karel

Tom van Sambeek

Hee Tom
vet man, als ik dat zo lees dan neem ik aan dat je het prima naar je zin hebt daar!
ik wens je nog een super jaar toe en tot in de 6e;)

sebastiënne

Ha die Tom,

Fijn dat het je daar zo goed bevalt!

Groet, Sebastiënne

Sanne Beekmans

Hee Tom!

Schiphol in Newark is groooot he, daar ben ik ook een keer geland. Ik wist alleen niet dat dat in New Jersey lag haha! Je schrijft echt heel leuk en wat maak jij in een keer veel dingen mee joh, nog veel plezier daar!

Tom Brok

Heel erg bedankt voor alle leuke reacties:)

Tekla de Veer

Wow, Tom.

Wat een indrukwekkende verhalen! Ik word er jaloers van ;) Net als al je andere 'volgers' wens ik je veel plezier daar, geniet ervan, voor je het weet ben je weer terug in ons koude, saaie landje :P
Ik kijk uit naar nog meer verhalen! ;)

Liefs,
Tekla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active