Tom's HighschoolYear

Birthday | Halloween | Thanksgiving | Disney and Universal | Christmas | Happy New Year!

Hello iedereen!

Laughing
, sorry voor het lange lange wachten... Maar hier is mijn volgende blog dan.... Om te beginnen wil ik jullie allemaal een gelukkig nieuw jaar toewensen!!

Ik zal mijn blog dit keer in kopjes opdelen zodat jullie kunnen lezen wat jullie interessant lijkt, want ik denk dat dit blog wel eens lang kan gaan worden.... , oja… en het zou leuk zijn als jullie een berichtje hieronder achterlaten met je voor en achternaam zodat ik kan zien wie het allemaal leest
J

Ik verwijs in dit blog verschillende keren naar de foto's op deze website, helaas is de foto weergave op deze website heel klein en langzaam... vandaar dat de foto's nu ook op picasa staan zodat je ze veel sneller en groter kan bekijken:

BIRTHDAY
Inmiddels zit ik al op de helft van mijn tijd hier!De afgelopen paar maanden heb ik weer veel leuke dingen gedaan, ik zal maar is beginnen met mijn verjaardag... 27 Oktober ben ik 18 geworden... Ben met eerst met ouders en vrienden van ons uit eten geweest en de dag daarna met mijn vrienden naar een Japans restaurant gegaan waar ze voor je neus grillen en allerlei trucjes met het eten doen. Nog wat cadeaubonnen en andere dingen gehad, was super gezellig!!! (alcohol is illegaal onder 21 en daar zijn ze in Amerika heel streng mee, vandaar geen groot feest....)

HALLOWEEN
Gelijk na mijn verjaardag was het al weer Halloween... En dat word hier gigantisch gevierd... Al een maand van te voren waren de tuinen, malls enz al versiert voor Halloween.... Op Halloween zelf ben ik met een klasgenoot en haar broertje en hebben we trick or threat gedaan... Dat is dat echte Amerikaanse wat je altijd tv ziet, je gast langs de deuren en je krijgt snoep Hahaha... Jaa beetje kinderachtig maar het was mijn eerste Amerikaanse Halloween dus ben ik maar gelijk all in gegaan...we hadden ons dan ook verkleed als Harry Potter figuren, ik was voldemort en had wen masker gemaakt met vloeibare latex (zie foto sectie op deze website) XD

THANKSGIVING
24 november was het Thanksgiving, voor degene die niet weten waar in het over heb, Thanksgiving is een nationale feestdag waar je eigenlijk dankbaar bent voor alles dat je hebt enz... Het ontstond toen Engelse en Nederlandse pelgrims als een van de eerste mensen naar Amerika vertrokken... Maar het lukte hun niet om zich aan te passen, velen verhongerde en vroren dood... Toen hebben de indianen hun geholpen en hun geleerd hoe te overleven.... Uiteindelijk gaven de pelgrims een groot feest om de indianen te bedanken... En zo ontstond te traditie.....
Voor Thanksgiving gingen we naar Atlanta waar 2 tantes van Clint wonen... we sliepen in Judy's huis, Judy heeft 2 kinderen van mijn leeftijd dus dat was super gezellig! De dag na aankomst was het thanksgiving en gingen naar Jany’s (andere tante van Clint) huis, waar ik kennis maakte met onder andere de ouders van Clint. Ik leerde heel veel familie kennen en ze waren allemaal super nice!! We hebben daar een echt thanksgiving dinner gehad, ja… net als in de films, inclusief de kalkoen, dressing en een hele hoop lekkers!!!

Na thanksgiving verbleven we nog enkele dagen in Judy’s huis, het was super gezellig daar met Ethan en Rachel, de nacht na thanksgiving zijn was het black friday. Op black friday hebben alle winkels echt de meest gekke kortingen die ik ooit heb gezien.. We gingen al om 3 uur ‘s nachts naar een winkelcentrum waar alle winkels tot 8 uur ‘s morgens 50 procent korting hadden op alle collecties, zelfs alle nieuwe artikelen!!

Na Atlanta zijn we een nachtje bij de ouders van Jeff in Pulaski gebleven, die wonen op een hele mooie plek midden in de natuur. We kwamen daar trouwens een rare lachende koe tegen, die kun je zien onder de foto sectie op deze websiteJ.. Het was super gezellig!! Na het bezoek aan de ouders van Jeff zijn we naar huis gegaan….

FLORIDA: DISNEY AND UNIVERSAL

In de kerstvakantie zijn we met z’n 3e naar FlORIDA gevlogen, waar een van mijn dromen dan uitkwam, echte Amerikaansen pretparken bezoeken!! We vertrokken op een dinsdag en landde in Jacksonville, vanuit daar zijn we met een auto naar ons hotel in Orlando gereden. Aangekomen bij het hotel hebben we ons snel klaar gemaakt en hebben we besloten naar welk park we gingen. Er zijn daar wel meer dan 10 pretparken in Orlando… Disney World bestaat uit 4 pretparken: Magic Kingdom (het originele met het kasteel), Hollywood studio’s (Film thema) , Epcot (landen thema) en Animal Kingdom (dierentuin met achtbanen). Verder heeft Disney tig resorts, 2 waterpretparken en Downtown Disney, wat eigenlijk een Disney soort van boulevard is met allemaal winkels en restaurants… allemaal in Disney. Het is zo ontzettend groot, het is gewoon een pretparken stad… pretparken is waar heel Orlando om draait. Om van het ene naar het andere Disney park te gaan gebruik je zelfs een 8 baan snelweg, maar je kan ook met een monorail of een boot gaan.

Maar er is niet alleen Disney, er is ook Universal (en nog tig andere parken zoals seaworld)… Universal bestaat uit 2 pretparken, en voor elk pretpark heb je natuurlijk weer een hele dag nodig… Universal bestaat uit Universal Studio’s en Island of Adventures. In Universal studios is alles op het gebied van film te zien en krijg je ook real life film scenes te zien met alle special effects!!

Day One: MAGIC KINGDOM

De eerste dag was een halve dag, we zijn naar Magic Kindom gegaan! De infrastructuur in Disney is echt immens… eerst moet je je auto parkeren, dan komt een treintje je ophalen, daarna kun je de monorail of de boot nemen en een andere trein brengt je weer verder het park in als je wilt… Klinkt allemaal heel langzaam… maar het was gelukkig goed geregeld dus het ging allemaal super snel!!! Het park was heel mooi en als je door de hoofdingang liep zag ik dan eindelijk dat mooie kasteel dat ik al 18 jaar op tv zie in het echt!!

Magic Kingdom bestaat vooral uit achtbanen voor kinderen maar er zijn ook hele leuke thema attracties te vinden… We zijn onder ander in Space Mountain, Pirates of the Caribean, Thunder Mountain en de Haunted Mansion geweest… Wat een leuk weetje is is dat de Pirates of the Caribean en Haunted Mansion attracties er eerder waren dan de gelijknamige blockbuster Disney films, en dat de films Pirates of the Caribean en The Haunted Mansion dus gebaseerd/ontstaan zijn op/uit een atractie die er al jaren was, gek he?

We hadden een super leuke dag en hebben ook veel leuke shows en parades gezien… De dag eindigde met het voorstukje uit alle Disney films… het kasteel met het vuurwerk… Een GIGANTISCHE vuurwerk show, de grootste die ik ooit heb gezien en misschien zal zien… Het was gigantisch, nog zo groot/veel vuurwerk gezien, en er kwam dan ook geen einde aan…. Het duurde wel een kwartier!! Het was SUPER!!! (Zie filmpje bij videos)

Day Two: UNIVERSAL ISLAND OF ANDVENTURE

De tweede dag vertrokken we naar Universals Island of Adventures, dat was wel een van de leukste parken die we bezocht hebben. Hele gaven achtbanen en allerlei thema’s waarvan veel natuurlijk van de Universal films waren. Er was een superhero gedeelte, waar je vooral extreme attracties had, zoals bijvoorbeeld de hulk, spiderman enz….. Er was een Jurasic Park dat er precies zo uitzag als in de film, ze gaven zelfs de zelfde rondleidingen als in de film waar je met boten tussen de dino’s heen vaart.

Het meest indrukwekkende was wel het splinter nieuwe Harry Potter World, dat was echt precies zoals in de film (zie foto’s)… Het hele kasteel was nagebouwd samen met het dorp, en echt alles was perfect, zelfs als je iets kocht met je creditcard moest je je bonnetje ondertekenen met een veer!!! Alles was er te vinden: De zweinstein express, allerlei winkels uit de film (precies precies hetzelfde) inclusief de winkel waar je je toverstok koopt. Verder was er in het kasteel en geweldige attractie wat eigenlijk een soort combinatie was tussen een achtbaan en een simulator (is iets helemaal nieuws en futuristisch), dat was zo gaaf… waarschijnlijk de beste attractie waar ik ooit in ben geweest. Het voelde gewoon letterlijk alsof je op een bezem rond het kasteel vloog en als je dan de diepte in viel voelde het dan ook echt zo… verder kwam langs allerlei plekken uit de film….SUPER…

Verder waren er nog meer attracties zoals een hangende achtbaan die het drakenduel uit de 4e film moest voorstellen.

Bij de foto en video’s secties kun je mijn foto’s en video’s zien!!

Day Three: HOLLYWOOD STUDIOS AND EPCOT

De derde dag zijn we weer naar Disney gegaan… we begonnen met Magic Kingdom om nog even snel de Space Mountain te doen, die hadden we gemist en konden we als beroemde Disney attractie toch niet overslaan…. Daarna zijn we naar Hollywood Studios gegaan, zoals de naam al zegt staat dit park helemaal in het thema van film, en natuurlijk veel Disney films.. De twee gaafste attractie waren de Aerosmith Rock ‘n’ Roller Coaster en de Twilight Tower of terror. In de Rock n Roller Coaster werd je afgeschoten ( van 0 naar 105 km per uur in 2.5 seconde!! :O) in een donker gat waarna je direct naar beneden ging waarna allerlei loopings enzovoort volgden…

Tower of Terror was eigenlijk een vrije val waar je eerst door een spook hotel heen ging, super gaaf. Verder waren er vooral veel rondritten in treinen en boten waar je door echte film scenes heen reed, zoals bijvoorbeeld een enorme overstroming die op je af komt, maar dat kun je allemaal zien in de foto en video sectie. Ook was er een grote stunt show en Indiana Jones show.

In de avond zijn we nog snel even naar Epcot gegaan, Epcot is eigenlijk een landen pretpark waar een stukje van elk land te zien is… en nee hoor, geen Nederland en wel een Duitsland… wat een teleurstelling… en dan moet je nagaan hoeveel mensen hier wel niet afstammen van de Nederlanders… Verder heel mooi parkJ!! Er waren een paar attracties daar waarvan 1 echt super gaaf was, dat was een nieuwere attractie genaamd test track… het is zeg maar een kruising tussen een achtbaan en een snelweg waar je in een auto stapt en de auto word uitgetest… zo ga je bijvoorbeeld over hobbels, rijd je haarspeltbochten, warmte/koudheid, sliptest met of zonder abs..… en nog veel meer… kijk hier maar is: http://youtu.be/wYGHxZ21WRU

We dag eindigde in Epcot met opnieuw een geweldige vuurwerk show.

Day Four: UNIVERSAL STUDIOS

De vierde en laatste dag van onze pretpark tour zijn we naar het tweede park van Universal gegaan, Universal Studios. Net als Disney’s Hollywood studio’s is dit hele park gehecht aan film, en met name de Universal films. Zo waren er bijvoorbeeld attracties zoals: E.T., the Simpsons, Disaster (Ja.. met een echte Tornado, storm en vliegende koeien en we werden ook echt nat!!), The Mummy, Shrek, Star Wars en Men in Black. Er was ook nog een gave achtbaan genaamd de Rip Ride Rockit, bij deze achtbaan kon je in je stoel via een Touch screen je eigen muziek voor tijdens de rit uitkiezen!!! Verder was er nog een attractie van de film Jaws, daar vaarde je met een boot rond en werd je aangevallen door de Jaws haai….

Deze dagen waren echt geweldig de pretparken en attracties waren super!!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KERST IN SAVANNAH

Na de 4e dag zijn we vertrokken naar Savannah, Georgia waar Clints ouders wonen. Daar hebben we echt een super leuke kerst gehad. Ondanks Disney en Universal natuurlijk het echte grootte kerstcadeau was ben ik nog verrast met wat cadeaus van Clint/Jeff, Clints ouders en een pakketje van thuis!! We hebben het super gezellig gehad en we hebben lekker gegeten, hetzelfde als thanksgiving maar dan nog veel lekkerder! Ook heb ik een gingerbread huis gemaakt!! (zie foto’s). Het was heel gezellig! Verder zijn we ook nog naar het mooie Tybee Island gereden wat echt prachtig is. Het is heel tropisch en vandaar dat ook beroemdheden zoals Sandra Bullock daar wonen… We hebben daar oestersoep en sandwich gegeten gevolgd met een wandeling over het strand! Daarna hebben we downtown Savannah bezocht, heel knus en gezellige plek dat bekend staat om al zijn snoep fabriekjes/winkeltjes en de beroemde piraat: Blackbeard. Na een geweldige geweldige week Orlando en Savannah zijn we naar Jacksonville gereden en terug gevlogen.

HAPPY NEW YEAR

Nieuw jaar hier is heel anders als in Nederland, het word namelijk niet zo extreem gevierd als in Nederland, bijna niemand steekt vuurwerk af en alles is al vrij vroeg afgelopen. Vuurwerk word hier in Amerika namelijk vooral afgestoken op 4 Juli, onafhankelijkheidsdag. Op oudjaarsavond hebben ik en Clint oliebollen gebakkenJ. ’s Avonds ben ik eerst naar Jurina’s huis gegaan, die inmiddels ergens anders woont en ook een gezellige gast zus heeft. Daarna zijn we met z’n allen naar een kampvuur gegaan!! Was gezellig!

Zoals jullie allemaal hebben kunnen lezen heb ik het nog steeds prima naar mijn zin en maak ik super leuke dingen mee en geweldige vakanties met Jeff en ClintJ!! Ik mis jullie, tot over 5 maanden!!

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer, vergeet alsjeblieft niet om hieronder een kort berichtje achter te laten met je voor en achternaam (zodat ik kan zien wie het allemaal leestJ) Thanks!!

Vergeet niet de foto en video sectie op deze website even te bekijken!:)

De foto's staan ook op picasa (werkt beter)https://picasaweb.google.com/100549261158087373403?feat=email

Mocht je graag met mij willen facetimen, skypen of chatten:
p!ngchat: tomabrok
Skype: tomabrok
FaceTime: +1 615 430 1170
Whatsapp: +1 615 430 1170
Msn/Email: tomabrok@hotmail.com

Ilse van liempd

Hee tom, leuk joh. Je maakt echt superveel mee zo. Ook grappig om te lezen hoe anders bepaalde feesten hier zijn in tegenstelling tot amerika. Wij zouden bijvoorbeeld ook thanksgiving kunnen vieren, maar dat doen we niet, en zij vieren nieuwjaar weer heel anders. Ben benieuwd naar je volgende verslag! Groetjes ilse

Corrian

Hoi Tom, weer leuk om te lezen joh! Foto's zijn prachtig, wat een geluksvogel ben je toch! XXX

André van Weele

Wat leuk om dat allemaal te beleven en mee te maken! Wij wensen jullie daar allemaal ook een goed 2012 toe!

Marleen Kuijs

Hee Tom, vetjaloers op jou! Maar het is je gegund :) Nog heel veel plezier de komende 5 maanden! x

Hennie

Hoi Tom

Wat gezellig om al die enthousiaste verhalen te lezen. Apart mee te maken hoe dat alles dan anders gaat in mijn veronderstelling verwachte ik eigenlijk bv heel veel vuurwerk bij jullie maar dat is dan weer niet.
Zijn je gastouders aan al het kerstballen breien? Begin Februari ga ik deze twee mannen ontmoeten en zal een foto naar jullie sturen.
Geniet ervan en we kijken weer uit naar je volgende bericht en foto's

groet van ons allemaal

Sylvia en Cees

Ha Tom, We hadden niets te veel gezegd over Disney. Leuk dat je er ook geweest bent.
Geniet nog maar van al het moois wat je geboden wordt. Voor je het weet zit je weer in Nederland.
Het is hier nu wind / storm en veel regen. Dus je mist niets.
Groetjes van ons

Dyon bambacht

Heey Tom. Je hebt t wel druk zeg! :)
Weet je wel zeker dat je nog terug komt?
Nog veel plezier?

Janny van Dijk

Hi Tom
Wat klinkt het allemaal geweldig! Jij boft toch maar....dat je dit allemaal mee mag maken... Geniet maar lekker... Wij houden het nieuws van jou goed in de gaten.
Have fun!!!
Knuffel Wim en janny

Bart en Elly

Hoi Tom
Wat heb jij een superspannend leven in USA!
Kom je nog wel terug naar je oude buurtje?
Wat is het hier dan saai als ik dat allemaal lees.
Geniet er van.
Groetjes Bart en Elly

ruud en juliette

hoi tom,
we hebben al je foto''s bekeken,
en ze zijn heel erg mooi,doe ze de groetjes daar
en tot de volgende keer maar weer.

gr,ruud en juul

Sanneke

Ahh super tom! Die pretparken, echt heel leuk! Zo een echte Amerikaanse thanksgiving lijkt me echt top. Veel plezier nog X

jose brok

Wat leuk om je blogs te lezen en dat je het daar super naar je zin hebt. Geniet er nog maar lekker van.

jessica en patrick

hallo tom

je foto zijn weer heel mooi van hellowien.
En het eten ziet er ook goed uit. En jij ook nog de beste wensen en een heel gezond 2012 maar je heb het er nog steeds goed naar je zin horen we wel vol houden he maak er wat van de tijdt gaat snel

groetjes jessica en patrick

Nicole van der Zanden

Hoi Tom,

Wat een mooie foto's en fantastische verhalen.
Geniet er nog maar even van....

Groetjes uit Nijmegen

Carla Graafland

Jeetje Tom, wat maak je veel mee. Ook jij een gelukkig 2012 gewenst! Ik krijg wel heimwee als ik je verhalen over bv. Halloween lees. Maar een vrouw van 55 jaar oud die aanbelt om te 'trick or treaten' wordt waarschijnlijk opgepakt en voorgoed opgesloten (ha, ha). Je vermomming was subliem.
Zelf ben ik nooit naar Orlando geweest maar kan me indenken dat het een enorme belevenis was.
Ga goed en geniet want 5 maanden zijn zo voorbij. Zal wel blij zijn als ik weer aan de overkant zie xx

Tom Brok

Bedankt voor alle leuke reacties:)!!

ruud en juliette

hoi tom,
alles goed daarzo?
als jij straks terug komt naar huis dan zijn wij er niet
omdat de broer van ruud 50 wordt en die heeft ons
allemaal uitgenodigd, en aangezien hij in frankrijk woont
zijn wij in die week in frankrijk, gr,ruud en juliette.

Sebastienne

Ha die tom,

Leuke verhalen en ik lees dat je geniet van he t leven daar! Ik lees niets van school..... Je had toch een high SCHOOL year?

Tom Brok

@ruud en Juliette, Hey dat is goed hoor, ik zie jullie wel als jullie weer terug zijn!

@sebastienne Ja, maar ik doe het lekker rustig aan... Lekker genieten/ leren van de hele ervaring... School is makkelijk, nooit huiswerk dus genoeg tijd om alles hier eens te bekijken:) het zou zonde zijn om het hele jaar huiswerk te maken toch:p?

Tot
Snel,