Tom's HighschoolYear

WASHINGTON DC, ALABAMA GAME, HOMECOMING WEEK

Ik hier nu alweer bijna 3 maanden.... En sinds mijn laatste blog hebben we al weer heel wat leuke dingen gedaan. Zo zijn we naar een Alabama football game geweest! We zijn op een vrijdag na school vertrokken en we zijn daar heel het weekend gebleven. We sliepen in Birmingham en reden naar Tuscaloosa ( waar de universiteit van Alabama is) om de football game te bekijken. De football games van de universiteiten zijn hier over het algemeen het meest populair,  en dat was te zien. Voor de wedstrijd was de hele stad aan het tailgaten (bbq'en op straat voorafgaand aan een footballwedstrijd) enorm groot, daarna begon de wedstrijd. Het stadion was enorm en was helemaal uitverkocht, 110.000 toeschouwers!! En natuurlijk was er ook een band en heel veel cheerleaders!! Het was super!! Het allerleukste wat ik de afgelopen tijd heb gedaan is  een bezoek aan Washington DC! Ik ben samen met Clint van 6 tot 9 oktober naar Washington DC geweest en we hebben daar alles gezien, van het witte huis tot het museum van de film "night at the museum 2"...  Toen we in Washington aankwamen zijn we eerst wat gaan eten, daarna zijn we naar het witte huis en het Washington monument gelopen! Ik denk dat ik obama heb gezien, ik zal er nog wel eem foto van uploaden... Verder viel het op dat er heeeeeeeel veel beveiliging was met grote machine geweren en zelfs snipers op het dak van het witte huis. Washington is verder een hele leuke en relaxte stad. Er zijn bijna geen hoge gebouwen te vinden (niks mag hoger zijn dan het Washington monument) en alles ligt heel dicht op elkaar zodat alles makkelijk op loopafstand is te doen. De volgende dag zijn we begonnen met een open bus tour, we zijn uitgestapt bij The Capital building, wat overigens een super mooi gebouw is. Na een hele boel security om binnen te komen  hebben we daar een rondleiding gedaan. Daarna zijn we naar het national air and space museum gegaan wat je waarschijnlijk wel kent van "Night at the museum 2". Het was precies zoals in de film, overal grote vliegtuigen, raketten en satellieten. Op weg naar het hotel hebben we nog een bezoekje gebracht aan het super beroemde lincoln memoria, jeweetwel, het gebouw waar een reusachtige stenen Abraham Lincoln in een stoel zit! Voor dat we teruggingen naar het hotel hebben we Indisch gegeten en Crispy crème donuts gehaald. De volgende dag zijn we midden in Washington naar een dierentuin gegaan, daarna hebben we iets enorm grappigs gedaan, een Segway tour. Voor degene die niet weten wat een Segway is: een Segway is een soort van vervoersmiddel met 2 wielen die zichzelf balanceert, je moet er op gaan staan en bestuurt hem door naar de richting te leunen waar je heen wilt gaan ( Google maar eens naar Segway . Segways zijn awesome, het is heel makkelijk te besturen en enorm leuk om te doen en ik raad het dan ook zeker aan voor iedereen (er was zelfs een 90 jarige vrouw die de tour een dag voor ons deed!!!) Verder zijn we nog naar her splinternieuwe pas een week geopende Martin Luther King junior memorial gegaan. Daarna zijn we naar het international Spy Museum gegaan. Dat was echt super leuk en er waren allerlei interessante dingen te zien, zelfs de originele James Bond Goldmember auto!!  Na het museum hebben we nog even een beetje gewinkeld in George town waarna we daar Vietnamees en crêpes hebben gegeten. De laatste ochtend zijn we naar het national museum of natural history gegaan en hebben alles daar bekeken, van dino skeletten, mummies en allerlei dieren tot de beroemde "hope diamond" die maarliefst 250.000.000 $ waard is!!!:o Daarna zijn zijn we terug gevlogen, we had a great great time! Afgelopen week was her homecoming week op mijn school, homecoming week is een week vol leuke dingen om te vieren dat het football season weer aan de gang is.   Elk jaar probeerde de hele week zoveel mogelijk punten te verzamelen, degene met de meeste punten won. We konden bijvoorbeeld punten halen door onszelf elke dag te verkleden volgens het thema, de thema's waren:  country/cowboy, hippy/reggae, rock, 80's, hoeden. Heel veel mensen liepen dus de hele week verkleed op school rond. , het was net carnaval. Verder kon elke klas punten halen met een de dance off, waar een groep van elke klas zijn danceskills mocht bewijzen (extreem grappig).  Ook was er een show die big man on campus word genoemd, het was de bedoeling dat jongens een talent konden laten zien, zo werd er bijvoorbeeld piano gespeeld met Chinese stokjes en gezongen... De laatste dag kwamen alle genomineerde voor homecoming king/queen tijdens de footballwedstrijd op het veld en werd er een homecoming King and queen gekozen!! Uiteindelijk heeft mijn jaar, de seniors, gewonnen en hebben we een grote beker gekregen!! See you next blog!!! PS. Zou je hieronder een reactie willen achterlaten zodat ik een idee heb wie het allemaal leest?? Thankyou:)!!

Sarah Y

Hey Tom

Onwijs leuke blog
Hoelang ga je in Amerika blijven?

X

Corrian

Hoi Tom, weer leuk om te lezen joh! Ben erg benieuwd naar de foto's, liefs mama

André

Leuk! Grtz. André

Marleen K

Jaloersssss op jou.

Klinkt ontzettend leuk daar!

xx

jacqueline

Hey Tom, wat leuk allemaal als ik dat lees. Je hebt in 3 maanden al veel gezien.
Veel plezier daar nog, de tijd zal wel vliegen voor je.

groetjes, Jacqueline en George

Sylvia en Cees

Ha Tom,
Leuk om je enthousiast verhaal te lezen. Je wordt daar wel flink in de watten gelegd.
Zal wel afkicken worden als je weer thuis komt volgend jaar.
Wil meteen even van de gelegenheid gebruik maken om je te feliciteren met je verjaardag. Ik hoop dat je een leuke dag zult hebben maar eigenlijk twijfel ik daar niet aan.
Geniet er maar lekker van want een jaar is zo voorbij.
Groetjes Sylvia en Cees

juliette en ruud

wat spannend allemaal,nou als jij een verhaal schrijft dan moet je er echt even voor gaan zitten,als je het rustig wilt lezen, wel heel leuk hoor. gr ruud en juliette.

Janny

Hi Tom
Wat ontzettend leuk om weer iets van je te lezen...Je schrijft heel goed...En het klinkt ook allemaal supertof!!!
Heel fijn dat je het zo naar je zin hebt.....En zo te horen, komt er nog heel veel leuks aan.... Geniet er maar lekker van!!!
Knuf van je oude tante :-)
By the way...... Alvast hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een gezellige dag van! Bye bye

Cees & Sylvia

Ook in Almere lezen we mee, lijkt er niet op dat je jezelf verveelt. CU

Antoinet

Jeetje Tom, wat maak je toch allemaal mee!! Kun je het allemaal wel onthouden, het is bijna niet bij te houden! Maar wel heel erg leuk om te lezen.

Liefs Antoinet

Nicole (v.d. Zanden)

You're having a great time!!! Je ziet het: ook Nijmegen volgt je! Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft daar in de States. Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
Heel veel groetjes en alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

Have fun,
Nicole

Sanne

Klinkt super gaaf tom !! bye

Larissa Douma

Aaaah Tom ik ben zo jaloers op je haha!
Echt zo vet allemaal.
Ik mis de rolstoelrace ;(
Haaaave fun dear Tom (:
Xx!

Bart en Elly

Hoi Tom,
Wat maak jij veel mee en wat word je verwent daar!
Vandaag ben je jarig, 18 jaar. Hartelijk gefeliciteerd en een hele fijne dag gewenst.
Groeten van de buurtjes

jessica en patrick

hoi tom

wat leuk dat je allemaal verkleed gaat om punten te behalen gaaf en het lijk inderdaad carnaval maar echt tof dat je het nog steeds goed naar je zin heb daar je verhalen zijn ook heel tof heel veel liefs van jessica en patrick

Carla Graafland

Hoi Tom,

Ten eerste, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je het leuk kunnen vieren?
Ik lees je blog regelmatig en geniet van je verhalen. Ga vooral door.

Carla :)

jeanine

bofkont!!!!!!!!!!!

Karin van der Heijden

hoi Tom,

Leuk te lezen wat je allemaal gezien en gedaan hebt.
Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag vorige week.
Groetjes
Karin van der Heijden

Suzanne de Waal

Leuk geschreven!
klinkt allemaal heel leuk! en nog gefeliciteerd met je verjaardag :)
X

Nicole Sikkers

Hoi Tom
Wat een mooie foto's en leuke verhalen zeg! ik ben echt heel jaloers op je en blijf je zeker volgen!

Groetjes Nicole

Sanne van Loon (zus van cas)

Erg leuk om je verhalen zo te lezen haha jaa ik lees ze ook afentoe! heel veel succes nog !!

ruud en juliette

hoi tom, alle foto''s bekeken een voor een, dat duurde even hoor, maar ze zijn heel mooi.
ook van jou met op de achtergrond dat grote witte huis
je hebt obama zeker niet gezien.
gr ruud en juliette.

High School Team

Hey Tom,

Super Leuk! De foto's, jouw verhalen en opmerkingen, je maakt er echt het beste van! En zo hoort het. Krijgen we niet nog een verhaaltje van je? Maar als je het daarvoor te druk hebt met jouw American Dream, dan vinden we dat een hele goede reden!

Geniet ervan! :) Jessica, Susanne en Cindy

Hill en Emile

Hallo Tom,

Leuk om te lezen hoe fijn jij het hebt in de U.S.A.
Het lijkt één groot feest te zijn daarginds. Schitterend
dat we je kunnen volgen. Have lots of fun, boy.
Groetjes vanuit Den Bosch.

Kelly Mulders

Hee tom,

Echt super leuk allemaal!

Nog heel veel plezier en ik wacht op je volgende blog.

xx

Marieke en Wim van Vijfeijken

Hee Tom. Nadat we gister gezellig bij jou moeder op het feest zijn geweest heb ik een naam kaartje mee genomen en vandaar dat ik nu je blogs zit te lezen. Je hebt daar wel een geweldige tijd lees ik, fantastisch wat je allemaal mee maakt.En voor ons heel leuk om het te lezen. Groetjes en geniet ervan.

tante tonnie

met hulp van mijn kleinzoon wenss ikje heel fijn nieuw jaar toe . ikzie wel dat je het heel fijn hebt .
heb steeds contact met je ouders en hoor alles over je
heel veel groetjes en tot wederhoren tonnie

jessica en patrick

hallo tom

alles goed daar we hebben een goede kerst gehadt jij ook was het gezellig of heb je wat anders gedaan we wensen je een heel gezond 2012 toe en we horen weer snel van je
veel liefs van jessica en patrick