Tom's HighschoolYear

1 maand van huis, school, vrienden, huisfeest, footballgame, hypnotist, kermis, cheerleaders, sororities, ontmoeting beroemd iemand, Nashville en nog veel en veel meer!!

Hallo iedereen!!! Sorry voor het lange wachten, maar hier is mijn volgende blog dan eindelijk! Ik heb de afgelopen 3 weken al bijna alle mogelijke dingen meegemaakt.... Ik ga nu precies 3 weken naar school en het is nog steeds super gaaf. Verder weet ik dat dit blog erg lang is en zal ik proberen om in de toekomst meerdere kortere blogs te maken! De eerste schooldagen was het nog wel wat wennen, alles is zo anders! Ik heb bijvoorbeeld pas een iemand fietsend naar school zien komen, en de rest gaat met de auto of de bus...zelf word ik gebracht en ga ik met de bus terug (jaa de gele schoolbus) maar gelukkig is er nu elke dag wel iemand die mij een lift aanbied! De school is echt eenorm en het is nog steeds moeilijk om de weg te vinden (de school loopt helemaal rond met een plein in het midden.... Zodat alles op elkaar lijkt....handig....), de gangen zijn enorm en precies zoals in de films, jeweetwel, met van die grote lockers enzo.... Wat verder wel fijn is is dat ik elke dag het zelfde rooster heb en elke leeraar zijn/haar eigen lokaal heeft en ik dus altijd precies weet waar ik moet zijn! Het eerste uur begint altijd om 8:10, het eerste wat elke dag gebeurt is dat de leraar de tv aanzet voor de morning anouncements, dan krijg je live de councelor ( directeur ) en wat leerlingen te zien die ons dan wat dingen mededelen. De morning anouncements beginnen met dat een leerling " The pledge of allegiance" op zegt, en dat is eigenlijk de trouw die je uitspreekt naar de Amerikaanse vlag. Iedereen moet dan opstaan, en als je een beetje beleeft bent houd je ook je hand op je borst en spreekt het mee uit, en hij gaat als volgt: "I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the republic for which it stands, one nation under God, indivisible, with liberty and justice for all." Ik weet dat het natuurlijk allemaal heel serieus klinkt... Maar ik zie het maar als een nationalistische grap en heb er dan ook geen moeite mee.... Daarna volgt een paar seconde stilte waarna de morning anouncements volgen, meestal gaat dit over aankomende try outs voor sport of aankomende wedstrijden, maar soms gaat het ook ineens over iets heel anders, zo kwam de politie vorige week bijvoorbeeld in de anouncements om ons te waarschuwen tot hoe hoog de straf wel niet kan oplopen na een valse bomelding, 1 tot 3 jaar gevangenis ( dit ligt natuurlijk nog gevoelig na 9/11) ! Een paar gozers van een andere school in de buurt hadden dit namelijk de dag van te voren gedaan.. Na de announcements begint de les, de lessen zijn hier erg kinderlijk, zo begonnen we de eerste dagen met allerlei naamspelletjes en intersse spelletjes om elkaar beter te leren kennen, wat fijn, ik voelde me een groep 8 leerling...maarja, alles beter dan gelijk de boeken in! Verder is het vanaf het het moment dat school begon al de hele tijd geweldig dat ik uit Nederland kom, en alle monden vielen dan bij het naamspelletje ook open op het moment dat ik moest zeggen dat ik Tom Brok was en uit 'Amsterdam' kom. Het is echt niet te beschrijven hoe geweldig ze dat vinden, het ging de hele school over en na een halve dag kwamen er al allemaal mensen naar mij toe om te vragen of ik echt uit Amsterdam kwam en om me voor te stellen aan andere mensen... Vrienden maken was dus duidelijk geen probleem.... Er zitten op mijn school meer dan 2000 leerlingen waardoor de pauzes zijn opgedeeld in 3, ik heb lunch 2. De kantine is echt onbeschrijfbaar groot en zal de meeste mensen doen denken aan de lange kassa bij de mac donnalds, en daar heb je er dan vier van! Twee ervan zijn dan redelijk "gezond" en de andere 2 zijn fastfood, en daar kun je dus alles halen wat ongezond is. Ik schat dat zo'n 60 procent elke dag de vetkant pakt, die mensen eten dus letterlijk elke dag tussen de middag elke dag friet, pizza en cheesburgers.., het eten valt niet tegen, maar gezond is moeilijk te vinden... Er zijn wel groentes, maar vandaag kon ik voor het vlees alleen kiezen voor kipnuggets, en dat in de gezonde sectie?? Wat nog opmerkelijker is was dat ik laatst komkommer, friet en druiven en een stuk pizza als lunch had, en mij bij het afrekenen werd verteld dat ik maar 2 groentes/fruit mocht hebben en anders moet bijbetalen, ze zien hier friet dus ook echt als een "groente". Nadat ik mijn eten heb gehaald ga ik aan een van de 6 tafels zitten die wel 50 meter lang zijn, de eerste dagen zat ik met een paar vrienden en Jurina aan een tafel om alles is even goed te inspecteren.... En ja hoor, sociale levels waren over en overduidelijk zichtbaar, in de gangen zitten gewoonlijk alle geeks en Goths op de grond te eten, en de rest zit aan een van de 6 tafels in de enorme aula, de linker tafel de minst coole en populaire mensen, en zo loopt het op naar de meest rechter tafel waar je de de populaire mensen vind, onder andere cheerleaders en tot mijn verbazing bijna geen footballers... Na een paar dagen veranderde de lunch van Jurina (duitse uitwisselings studente) waardoor ik alleen een nieuwe plek moest zoeken om te eten... Gelukkig had ik al kennis gemaakt met wat mensen van de rechter tafel, dus toen ben ik daar in mijn eentje maar met knikkende knieën naar toe gelopen en vroeg of ik er bij mocht gaan zitten... Dit was prima, en ik werd gelijk voorgesteld aan alle mensen daar waaronder cheerleaders^^ , die tot mijn verbazing niet zo bitcherig waren als in de films en zelfs heel vriendelijk! Ook werd ik natuurlijk weer ondervraagt over Amsterdam... Vanaf die pauze ben ik ik eigenlijk bijna gelijk opgenomen in de groep! Op school lopen echt heel veel verschillende mensen rond, van gothics tot mensen die hun haren in alle mogelijke kleuren verven... Maar vooral veel dikken mensen... wat natuurlijk wel te verwachten was. Tennessee is de tweede dikste staat in Amerika en de mensen zijn niet dik op de manier hoe wij dik kennen, maar sommige kinderen van mijn leeftijd zijn gewoon zo dik dat ze bijna 2 stoelen nodig hebben. De eetgewoontes in het zuiden in het speciaal dan ook niet helemaal gezond, heel veel pancakes en worst, maar ook icetee lijkt een boosdoener, ze zetten hier namelijk thee en voegen zoveel kilo's suiker toe dat je de thee zelf niet meer proeft maar het natuurlijk wel super lekker is, en dat drinken ze dan als water, overal, de hele dag.... Een van de raarste dingen die ik nu heb gezien zijn "sororities", sororities zijn een soort clubs/clans van meisjes die bestaan binnen een school maar meestal een een hele stad coveren... De bekendste sorority heet ADK en bestaat al zeker 50 jaar. Deze club word over het algemeen gerunt door de populairdere meisjes en bestaat niet alleen binnen mijn school, maar binnen heel Murfreesboro ... Ook heeft een sorority een presidente, die toe, die de hele sorority dingen kan opdragen. Heel veel meisjes willen bij deze clubs horen, en daar doen ze de gekste dingen voor... Ze moeten een heel proces doorlopen en de presidente kan bepalen wat ze moeten doen. Zo kwamen alle meisjes die er bij willen horen de eerste schooldag naar school met vreemde opvallende strikken in hun haar en droegen ze lange gekleurden kousen. Maar het hele proces duurt niet een paar dagen, maar meerdere maanden, zo komen ze elke dag in de pauze bijvoorbeeld naar onze tafel en moeten ze tegen iedereen die lid is van ADK "hi mister/Miss achternaam" zeggen waarna ze hun afval meenemen en snoep aanbieden. Ik heb me eigenlijk nog niet verveeld de afgelopen weken, er is altijd wel iets te doen en ik word constant gevraagd voor dingen. Zo ben ik bijvoovoorbeeld de eerste week met mijn nieuwe vrienden naar een echt Amerikaans huis feest geweest wat ook echt precies zo was als op tv.. Een heel huis vol mensen die aan het feesten waren. Helaas eindigde het ook precies zoals in de films en werd ons door de politie vriendelijk verzocht om het feestje te eindigen en naar huis te gaan... De dag daarna ben ik met wat vrienden naar een echte Amerikaanse kermis geweest, The Wilson county fair. Het was niet zo groot als ik had verwacht maar was wel heel erg Amerikaans en had vooral klassieke atracties zoals the ring of fire en een hypnotist. De hypnotist was wel heel indrukwekkend.... Ik geloofde er eigenlijk nooit zo erg in, maar nu wel. Die man liet willekeurig mensen het podium opkomen en hypnotiseerde dan massaal 20 mensen die daarna de raarste en meest voorschutte dingen deden zonder er daarna nog maar iets van te weten. Hier is een filmpje ervan: http://www.youtube.com/watch?v=QcBlV3dnymM Op zondag hebben we hier met vrienden van mijn gastouders en jurina een typisch americaans gerecht gegeten: low country boil. Dat is eigenlijk gewoon maïs, worst, gamba's en aardappelen die samen gestoomt zijn. En dat was heel lekker! Verder hebben we die dag ook nog gezwommen.... Het is hier nog steeds prachtig weer! Het weekend daarna was de eerste football game!!! Dat was echt super gaaf!! Het begon allemaal met het super Amerikaanse tale gating... Tale gating wil eigenlijk zeggen dat iedereen zijn auto in een cirkel parkeert op een parkeer plaats, dat iemand een BBQ meeneemt en dat je daar met zijn alle gezellig eet! Daarna hebben de jongens zich laten beschilderen zodat we met z'n alle de woorden "Siegel Nation !!" vormden. Toen is de football game begonnen, dat was geweldig en precies zoals in de films: cheerleaders, football, hotdogs, band en natuurlijk werd het afgesloten met vuurwerk omdat we gewonnen hadden. (foto's volgen) Op zaterdag ben ik dan met Taylor (goede vriendin) naar de binnenstad van Nashville geweest waar zei mij alles heeft laten zien:). Nashville is een grote stad maar eigenlijk nog heel mooi en origineel, met bijna geen hoogbouw. Het is dus duidelijk het tegenovergestelde van new york, maar niet alleen de manier van bouwen, ook de mensen in Nashville zijn in vergelijking met de New Yorks heel erg relaxt en laidback. En ook bekende mensen blijken niet door papparazi achternagezeten te worden in Nashville. Mensen vertelde mij dat het heel normaal was om een beroemd iemand in Nashville tegen te komen. Zo vertelde ze mij bijvoorbeeld over een bepaalde Starbucks waar Nicole Kidman meedere malen per dag komt, en dat ze ook regelmatig in Nashville te vinden wad. En we hadden geluk, het was dan wel niet Taylor Swift maar we kwamen toch per toeval in een winkel iemand die beroemd was tegen. Ian van de band "hot chelle rae" die je waarschijnlijk vooral kent van dit liedje: tonight tonight, there is a party on the roof of the top of the world, tonight tonight (liedje: http://www.youtube.com/watch?v=QzlNFcT2aOE&ob=av3e ) Dat was echt super gaaf, want ik had dat liedje echt al tig keer op de radio gehoord in Nederland en dan sta je opeens gewoon een paar minuten te praten met een bandlid over hun muziek en hun aankomende tours in Europa. Zondag heb ik gegeten met vrienden bij iemand thuis en daarna ben ik weer een week naar school geweest..... Verder was er afgelopen weekend een oriëntatie hier van de uitwisselings organisatie, waardoor er hier allemaal uitwisselingstudenten bleven slapen dat was leuker dan ik had verwacht! Nou, dit blog zit er weer op en ik ben alweer 1 maand onderweg, wat gaat dat toch snel... Ik heb het nog steeds prima naar mijn zin en ben vooral zoveel mogelijk aan het genieten! :) Bedankt voor het lezen en ik zal proberen in de toekomst wat kortere blogs te maken! Oja, het zou super leuk zijn als je hieronder even een berichtje achterlaat onder je voor en achternaam zodat ik weet wie mijn blog leest, Thanks;) Mocht je graag met mij willen facetimen, skypen of chatten: p!ngchat: tomabrok Skype: tomabrok FaceTime: +1 615 430 1170 Whatsapp: +1 615 430 1170 Msn/Email: tomabrok@hotmail.com See you!!!!!

Reacties

Reacties

Rosine van Sinderen

Woow tom, klinkt als a real american dream! Geniet ervan :)

Kevin Emmers

Haha, ik zou ook zooo graag naar zo school willen ^^, Lijkt me echt vet

Luc Denissen

Leuk dat je een blog bij houd.
Na het hele verhaal te hebben gelezen kan het niet anders dan dat je het daar erg naar je zin hebt ;)

Pitt de Jongh

Jezus Tom klinkt te gek man! De echte Ring of Fire gezien, IN Nashville. Beter kan toch niet;) Oja, al die cheerleaders natuurlijk.
Nou, steel de show daar en have fun!

Gr, Muziek Idee

Laura Cleton

jeeeeez tom, klinkt allemaal echt super! Ben benieuwd naar je volgende blogs.. Alvast nog heeeeeeeeel veel plezier! X

Dyon Bambacht

Nou je hebt het wel goed naar je zin. Ben nu al benieuwd naar je volgende, hopelijk kortere, blog.

André van Weele

Leuk man! Have fun overthere!

Charel Elberse

veel plezier xxx

Iris den Bieman

Jeee Tom echt supervet! Ik had niet verwacht dat alles echt zo leek op de films enzo haha

sarah yachou

Je hebt het erg na je zin. Zo te lezen :d , klinkt ookk
Erg leuk ....

Marloes Rombouts

Klinkt echt super!
ben benieuwd wat je allemaal nog meer staat te wachten:)

Marielle Verberkt

Hee Tom!
Echt super vet wat je daar allemaal meemaakt! Ben ook best jaloers hahaha, echt leuk dat je het daar zo naar je zin hebt:)
Ben benieuwd naar de volgende blogs!

Suzanne de Waal

Wow klinkt echt heel leuk allemaal wat je daar meemaakt! Ik snap wel dat je het naar je zin hebt!
Nog veel plezier en ik ben beniewd naar je volgende blog ;)

David van Keulen

Hey,

Allemaal vet man! leuk om eens te horen hoe het nou echt allemaal gaat in the USA.

Marleen Kuijs

wooooooooooow. (: Leuk dat je het naar je zin hebt. Al maand ja, gaat snel!

Nog veel plezier de komende 11 maanden!

Kelly van Tilborg

wow, jaloers alleen al op de verhalen, haha!
xx

Elaine langerwerf

Hee tom, leuk zo'n blog! Ik zal het eens een beetje proberen bij te houden want ben benieuwd naar je volgende avonturen. Goed om te horen dat je na een maand nog niet naar huis wil en leuke vrienden hebt gemaakt! Have fun nog en ik zie die volgende blog van je wel weer verschijnen! X

Karin van der Heijden

Hoi Tom, heb weer genoten van je verhaal, erg leuk om te lezen. Wij hebben familie in de staat Florida waarvan de oudste dochter 15 jaar is en ook met deze verhalen thuis komt, leuk om naar te luisteren. Heb je het boek gezien wat ik je moeder heb gegeven? Murfreesboro blues: het is geschreven door Mart Smeets en verteld over de belevenissen van zijn zoon die daar op school heeft gezeten en deel nam aan het honkball team. Nou we kijken weer uit naar je volgende blog. Groetjes Karin

Bram van Esch

Klinkt allemaal super Tom!! Zo te horen heb je het erg naar je zin :p.
Bij ons is school ook weer begonnen...
Nog veel plezier daar en succes op school en dan lees ik het het volgende blog allemaal wel weer ;)!

juliette en ruud

hoi tom leuk dat je het naar je zin hebt,maar de eetgewoonten daar in amerika is inderdaad iets minder hoor,zorg maar dat je zo gezond mogelijk eet want wij willen wel een slanke neef terug zien.
doe de gr,aan je gastgezin,en we blijven jou verhalen lezen gr ruud en juul.

Antoinet

Weer 'n heel leuk verhaal Tom! Machtig mooi wat je daar allemaal meemaakt! Ik kijk alweer uit naar een nieuw verhaal!
Groetjes, ook aan Jeff en Clint!

Corrian Brok

Zie je wel dat er een hoop mensen wachtte op je nieuwe blog, meteen al zo veel reacties, die vind ik ook gezellig om te lezen. Net als je prachtige verhaal. IK BEN HARTSTIKKE TROTS OP JE! XXXX van je moeder

Janny

En je bent er pas 1 maand?????
Dat belooft nog wat!!! :-)
Gaaf hoor...dat je zo geniet.....
Ga zo door.....en wij genieten hier met jou mee!
Heel veel plezier en succes!

Tinus

Ha Tom,
Mooi om te horen man en geniet nog maar een aantal maandjes van je cheerleaders haha.

Groeten

Sanneke Hagoort

Hee tom! Echt zo leuk! Vooral dat het net zo is als in een film haha had ik niet verwacht. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!

Felicia Biesters

Hee Tom!
Echt heel leuk zoals je alles beschrijft! Het klinkt allemaal heel erg leuk! Veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende verhaal...

Groetjes Felicia

Jacinths

Hoi Tom,

Ik was nieuwsgierig en had gehoord dat je een jaar in amerika zit. Jeetje, wat een goede en mooie stap. Zeker ook om zo te lezen wat je allemaal meemaakt. Klinkt erg goed en heb zo het idee dat als er een serie op de televisie komt jij daar ook zo in kunt lopen, haha.
Ik bewonder dit erg en ga ervanuit dat het je verder goedgaat.
Geniet ervan...

Groetjes, je 'oude'juf Jacintha

fenna de blaauw

fucking vet!! Enjoy :-)

Carla Graafland

Tom, wat ben ik blij om te lezen dat Amerika je zo goed bevalt. Ik had het je voorspeld maar... je weet het nooit helemaal zeker. Highschool is leuk, vooral als je geaccepteerd wordt en interessant bevonden wordt.
Je gastvaders lijken me schatten. Grote verwenners. Vonden ze de boerenkool eigenlijk wel lekker?
Ik heb al een poging gedaan je op Skype te spreken maar volgens mij ben je veel op stap. Groot gelijk.
Zal nog een keer proberen aankomend weekend.
Geniet (overbodig te zeggen) en ga goed,

Carla :)

Veerle Peeters/Ad Langerwerf

Wat is het fijn om je verhaal te lezen.
Ik denk dat je veel tijd te kort gaat hebben !
Je bent bezig aan een periode die je nooit zal
vergeten.
Nog heel veel plezier en zorg dat de Amerikanen van
Nederland gaan houden !!!

Elly Jansen (moetie van Claudia/Wouter/Berdiene/NJ)

Geweldig om te lezen, fijn dat het zo goed met je gaat!
Veel plezier en hoop snel weer iets op je blog te lezen...

Puck van Boekel

Hee Tom!
Klinkt echt allemaal super vet! Enjoy!

jessica en patrick

hoi tom

hoe gaat het met je heb je het goed naar je zin in amerika en bevallen de niewe leerlingen en de meester en juffen het is heel wat wat je doet we vinden het knap van je hou vol en we horen van je succes en we denken aan je groetjes jessica en patrick

Anne van der Zanden

He Tom,
Wauw, een jaar in Amerika, dat lijkt me echt super!
Veel plezier nog en groetjes

Bart & Elly v. Spijk

Hoi Tom
Wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat.
Je hebt het ook allemaal zo leuk geschreven. We zien alweer uit naar je volgende blog!
Groetjes van de buurtjes

H. van Wanrooij-Hübner

Hoi Tom,
Leuk, dat je het daar naar je zin hebt!
Kun je de lessen makkelijk volgen?
Ik lees het wel in je volgende blog..
Groetjes,
H. van Wanrooij

kelly mulders

Hee Tom! Echt super vet klinkt het allemaal!
Echt gek dat het ook echt zo is als in films, dacht altijd dat het best overdreven werd... Maar dat is dus niet:o.
Nog heel veel plezier en ik blijf je blogs zeker lezen!

Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active